zondag 11 november 2012

L'Oreal Mythic Oil

Ik hou van lange haren. Zelf heb ik er al bijna twintig jaar. Soms is het wat langer, soms wat korter. Natuurlijk hangt dit af van de gezondheidssituatie van mijn haren. Bij een goede gezondheid, knip ik amper of niet. Bij een slechte gezondheid moet er veel af. Daarom experimenteer ik met allerlei hulpmiddeltjes: conditioner, masker, serum, olie,... Noem het op. Ik heb het waarschijnlijk wel al eens geprobeerd.


Lange haren zijn lang. En deze hebben extra verzorging nodig, voornamelijk de puntjes dan. Als je je haar laat groeien en je weet dat een haartje gemiddeld een centimeter per maand groeit, en je knipt je haar twee keer per jaar, kan je stellen dat je haar gemiddeld een zestal centimeter netto per jaar groeit. Op een duur zijn de puntjes dus best wel oud. Mijn haar is bijna 60cm, dat maakt dat mijn puntjes bijna 10j oud zijn, wat erg oud is volgens mij. Daarom vragen die ook extra verzorging.

Over de Mythic Oil valt er al enkele maanden veel te lezen, en eigenlijk enkel en alleen positieve reacties. Deze zou ik dus ook kost wat kost ook hebben en testen.



Wat belooft het product?
Voedende olie voor alle haartypen. Verrijkt met avocado-olie en druivenpitolie. Geïnspireerd door oriëntaalse tradities. De uitzonderlijke samenwerking tussen de twee oliën zorgt voor haar dat onmiddellijk soepeler, hanteerbaarder en stralender wordt. Wordt onmiddellijk opgenomen en geeft een luchtig resultaat. 1 of 2 pompjes op handdoekdroog of gedroogd haar aanbrengen. 


De verpakking is heel handig in gebruik. Het flesje ligt goed in de hand en bevat een pompflacon waardoor doseren echt makkelijk is. Op de pompflacon zit er nog een dopje. Meenemen op weekend of op reis vind ik ook veilig, lekken zal hij niet.


Op handdroekdroog haar zou ik twee pompjes nodig hebben. Dan zou het product zuinig in gebruik zijn en zou je een poosje met het flesje kunnen doen. Zuinig ben ik niet. Ik ben van mening dat overdaad niet schaadt als het over haarolie gaat, dus smeer ik gemakkelijk vijf pompjes uit: drie over mijn puntjes en twee over de lengte. Dit flesje heb ik nu al een maand en er is inderdaad al een vijfde opgebruikt. Als het op is, koop ik liever een nieuw i.p.v. er zuinig op te zijn.

De olie is erg vloeibaar, trekt onmiddellijk in m'n handdoekdroge haren in en voelt absoluut niet vettig aan. Daar hij zo vloeibaar is, smeert hij ook erg makkelijk uit. Eenmaal mijn haar droog is, voelt het erg licht aan. Andere serums en olie verzwaarden m'n haar op een duur, zodat ik wel eens een smeerbeurt oversloeg. 


Eenmaal mijn haar droog is, ziet het er prachtig uit. Het glanst en ziet er gezond uit. Het is precies alsof mijn puntjes opnieuw leven, precies alsof ze niet 10j oud zijn. Ik heb de indruk dat deze olie echt voedt. Meestal bestaan olie's en serums voornamelijk uit siliconen die een laagje rond het haartje leggen, dit geeft tijdelijk een mooi effect. Eenmaal deze laagjes beginnen op te stapelen, verzwaart het haar en ziet het er al snel dof uit. Tevens drogen deze siliconen de haren uit, want ze sluiten de haren letterlijk van de buitenlucht af.

Dit is dan ook het verschil tussen andere serums en olie's en de Mythic Oil. De Mythic Oil voedt het haar echt. Je ziet, na enkele keren gesmeerd te hebben, dat je haar er beter uit ziet, maar vooral op lange termijn heeft het effect. Nu ik de olie al een maand gebruik, ziet mijn haar er echt stukken beter dan in het begin. Met andere olie's en serums was het anders. De vreugde was van korte duur. De eerste enkele toepassingen gaven een prachtig effect, maar als ik het product bleef gebruiken, zagen mijn puntjes er doffer en droger uit dan voordien. Een voorbeeld daarvan is de GlissKur Every Day Oil Elixir, tevens de beste volgens mij onder de drogisterij producten, andere doen het erg veel slechter.

Volgens mij is de olie ook zo goed als geurloos, ik kan er alvast geen geur aan linken. Daarvan ben ik trouwens ook een grote voorstander. Ik wil enkel naar mijn parfum ruiken en niet naar al de smeertjes die ik smeer.

Ik ben dus erg te spreken over dit product en raadt het dan ook aan iedereen. Of je nu korte of langere haren hebt en wat extra voeding, verzorging en glans wenst, dit is het product dat je zoekt.
Voor deze flacon op is, koop ik nog een reserve, zodat ik zeker niet zonder hoef te vallen. 


Onlangs werd de Mythic Oil aangevuld door een hele productenlijn er rond: shampoo, conditioner, haarmasker, olie voor gekleurd haar, melk, extra rijke olie. Het maskertje spreekt me het meest aan en ik ben daar dan ook erg nieuwsgierig naar.  *klik*

L'Oreal Mythic Oil kost 19euro en bevat 125ml. De olie wordt, tesamen met de andere producten van de Mythic Oil reeks, verkocht bij een L'Oreal kapper of een winkel voor kappersbenodigdheden. Ik kocht de mijne in een kapperswinkeltje in Sluis, vlak over de grens in Nederland.